måndag 25 juli 2011

19+2

jippi! nu är vi äntligen ifatt :) i lördags gick vi in i v. 20 o är alltså halvvägs. sååå underbart!

"Ditt barn är 14-16cm långt från huvud till stjärt och väger ca 350g. Barnet är fortfarande mycket litet men växer snabbt och är nu halvvägs. Nu följer en kritisk fas i utvecklingen av sinnesorganen - hörsel, syn, känsel, smak och lukt. Äntligen kan barnet höra och känna igen din röst. De olika sinnesorganens nervceller utvecklas nu i sina specifika delar av hjärnan. Nybildande av nervceller har trappats ned något, och koncentreras istället till utveckling av komplicerade förbindelser mellan nervceller som krävs för funktioner som minne och tänkande. Bär du på en flicka finns det redan omkring två miljoner ägganlag i äggstockarna. Barnet kan nu njuta av att sträcka ordentligt på armar och ben, eftersom nervsystem och muskler har utvecklats tillräckligt för att det ska vara möjligt."
min mage växer o ser nu ut såhär :)

1 kommentar:

  1. Mysigt!:) Njut så länge du kan, jag har seriöst börjat få riktig separationsångest till magen inför den stundande förlossningen .. samtidigt som jag inte vill nått hellre än att ha grynet i mina armar så vill jag samtidigt behålla magen! Knäpp känsla!:)

    SvaraRadera