torsdag 11 oktober 2012

Golv!

Helt plötsligt har vi 70 kvadrat golv liggandes i källaren, packat. Av en ren slump kollade jag upp hur mycket golv det fanns kvar, vi ska ju snart lägga nytt i hallen o vardagsrummet, o vad är det jag ser?? Det är slut!!! Daniel ringde o tydligen ska det utgå o det finns bara kvar på 5 ställen i hela landet - Smedjebacken, Trollhättan, Göteborg, Malmö o nåt ställe till. Tack o lov att Smedjebacken bara är 3 mil bort! Där fanns det 50 paket kvar, vi behövde 23.. Men hur gör vi då med resten? Jag vill ju ha samma golv överallt! Jag höll på o bryta ihop. Vi bestämde sen att vi passar på att köpa golv till köket också, även om det inte kommer bli renoverat på ett bra tag, men då får vi åtminstone det golv vi vill ha. Så vips så var 34 av de där 50 paketen våra! Thank god! Nu får det väl helt enkelt bli annat golv i de två sovrummen sen, men det blir nog bra. Så efter mycket om och men så kan jag äntligen andas ut. Jag blir så arg. När vi köpte golvet till Agnes rum så frågade vi om de visste om golvet skulle utgå eller så, o fick till svar: "nej, det här är alldeles nyinkommet o kommer finnas kvar länge så det behöver ni inte oroa er för". Skönt tänkte vi. Då blir man lite lätt irriterad när man, ca 2 månader senare, får veta att det nästan är slut i hela landet!! Går det så snabbt liksom? Vet man inte så är det bättre att man säger att man inte vet!! Tänk om jag inte hade kollat hemsidan nu? Då hade vi stått där, helt utan golv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar