torsdag 29 mars 2012

Hektisk vecka

nu är det fullt upp vill jag lova. har verkligen haft saker att göra precis hela tiden den här veckan, o så lär det väl fortsätta till söndag kväll. men då (på söndag kväll) kommer vi nog parkera rätt skönt i soffan både jag o daniel :) dopet är på lördag o det är mycket som ska fixas. i måndags var jag, Agnes o mamma till mormor o åt lunch o efter det åkte jag o mamma till gullvivan o beställde alla blommor som behövs till lördag, köpte lite andra dekorationer också.

i tisdags skulle vi ha varit på babysim (men det blev inte så) så istället åkte jag, Agnes o Malin med Daniel till norberg när han skulle klippa sig, medan han satt i stolen passade vi på att gå in på klockargården o köpa lite ljus. efter det var det raka vägen hem till mamma o pappa, där dom + Malin var snälla o var lite barnvakt åt Agnes medan jag o Daniel skulle på två husvisningar. efter visningarna tog vi tillfället i akt att storhandla, när vi ändå hade barnvakt liksom. vi handlar för 2 veckor i taget o sparar på så vis både tid o pengar. när vi hade varit upp med all mat till lägenheten så åkte vi o hämtade Agnes o när vi kom hem var klockan typ 20. där for den dagen liksom.

igår var jag ner på stan o fixade det sista till dopet = en förstoring på Agnes o jag blev såå nöjd. sen blev det matlagning, disk o bullbak. satt mig inte ner förrän klockan var 20 då heller.

idag på förmiddagen skulle jag ha träffat hon som ska spela på dopet på lördag o gått igenom låtarna, så jag gick upp extra tidigt för att allt skulle klaffa med Agnes o när allt är färdigt så får jag ett samtal där hon säger att hon fått akut förhinder så vi får ta det i morgon istället. egentligen passar morgondagen bättre, men det är lite träligt när man har gjort färdigt allt o så blir det inget. men som sagt, tar det imorgon istället. då ska jag även hinna till jobbet en sväng o sen kommer resten av eftermiddagen/kvällen gå åt till att duka o dekorera åvestbogården så allt är färdigt till på lördag. ska bli sååå roligt! :) prästen kommer hit i eftermiddag också o går igenom dopet. ska bli skönt, jag vill ju gärna veta vad som ska hända o ske liksom, man är ju lite kontrollfreak. men när det gäller ens dotters dop tycker jag att man helt klart får vara kontrollfreak ;D haha. men ja, som ni märker, rätt hektisk vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar