söndag 6 mars 2011

You´re the words and I´m your favourite tune

jag ligger fortfarande sjuk och börjar bli trött på´t nu. jag som nästan aldrig blir sjuk hade aldrig trott att de små liven på jobbet skulle ha så pass aggressiva bacillusker att jag skulle bli sjuk titt som tätt hela tiden. men det är väl sånt man får räkna med när man börjar jobba på förskola. nu hoppas jag dock att jag har blivit attackerad av alla som finns så jag blir immun i framtiden, för nu vill jag inte gå omkring och vara krasslig nå längre. dagar som dessa när solen ständigt skiner från klarblå himmel och graderna ligger kring nollan så känns det extra smärtsamt att vara sjuk. believe me! såna här dagar vill man inget annat än vara ute och njuta på ett par skidor eller ett sittunderlag med varm choklad och grillad korv, men nej. är man sjuk får man helt enkelt hålla sig inne och se solen genom fönstret. suck. tur då att man har fina människor i sitt liv som piggar upp en :)

på tal om att bli upp-piggad, den här tokmysiga trudilutten piggar definitivt upp. solsidan också.

1 kommentar:

  1. Doktorn säger att så länge man inte blir kall är det bra att vara ute i friska luften :) Krya på dig. Kram Linda

    SvaraRadera